Hastayla iletişimi geliştirmeye yönelik bir hedef, kültürler arası yön
Zihinsel engelli bireyler, birçok ülkede uzun süredir ayrımcılığa uğramış ve marjinalleşmiştir. Yanlış tanı ve yetersiz destek, bu kişilerin optimal kapasitelerini gerçekleştirmelerini engellemektedir. Şu anda, bu durum değişmektedir ve giderek daha fazla zihinsel engelli birey, eksiklikleri perspektifinden değil, potansiyelleri prizmasından değerlendirilmekte ve anlaşılmaktadır.
Fiziksel uygunluk seviyesinin doğru bir şekilde değerlendirilmesi için sadece doğru testlerin seçilmesi değil, aynı zamanda alıcının bireysel ihtiyaçlarına uygun bir şekilde iletişim kurmak da önemlidir. Zihinsel engelli bireyleri fiziksel aktivite programlarına etkin bir şekilde dahil etmek için, katılımlarını engelleyen veya kolaylaştıran faktörlerin de tanımlanması gereklidir.
Engeller, kişisel, sosyal, finansal, çevresel ve ailevi faktörleri içerir; bunlar arasında düşük öz yeterlilik, ebeveyn desteği eksikliği, yetersiz veya erişilemez tesisler ve uygun programların olmaması yer alır. En yaygın olarak bildirilen kolaylaştırıcılar arasında yüksek öz yeterlilik, fiziksel aktiviteye duyulan keyif, sevdiklerinden yeterli destek, akranlarla sosyal etkileşim, okul beden eğitimi derslerine katılım ve özel olarak hazırlanmış fiziksel aktivite programları bulunmaktadır. Fiziksel aktiviteyi etkileyen faktörlerin tanımlanması, zihinsel engelli bireyleri pozitif davranışları değiştirmeye ve sürdürmeye dahil etmek için genellikle kritik öneme sahiptir. Bu alandaki bilgi eksikliği, etkili ve uzun vadeli eylemleri engellemektedir. Optimal sonuçlar elde etmek için, bir fizyoterapist, ergoterapist ve sıklıkla kardiyolog, nörolog, diyetisyen ve diğerleri ile disiplinler arası bir ekip içinde işbirliği yapmak da gereklidir. Aile, arkadaşlar ve bakım verenlerden gelen anlayış ve destek de büyük önem taşımaktadır.
Bu dersin amacı, zihinsel engeli farklı derecelerde olan bir kişiyle, iletişimi engelleyen ek fonksiyonel bozukluklar ve problemleri göz önünde bulundurarak ve o kişinin bakım verenleriyle, alıcı için duyarlı ve anlaşılır bir şekilde nasıl iletişim kuracağınızı öğrenmektir. Fiziksel uygunluk testlerini nasıl göstereceğinizi ve uygulayacağınızı, mesajın seviyesini alıcının ihtiyaçlarına göre nasıl ayarlayacağınızı göreceksiniz. Fiziksel uygunluğun günlük işlevselliğimiz ve sağlığımız üzerindeki etkisini nasıl anlatacağınızı, zihinsel engelli bir kişiye hangi faktörlerin aktif olmayı engellediğini ve kolaylaştırdığını nasıl tanımlayacağını ve onu ve bakım verenini fiziksel aktiviteyi rasyonel bir şekilde artırmaya ikna etmeyi öğreneceksiniz.
Fiziksel aktiviteye karşı olası tepkiler (isteksizlik, motivasyon eksikliği, korku, aşırı heyecan) ve fiziksel uygunluk testlerini gerçekleştirirken karşılaşabileceğiniz zorluklarla tanışacaksınız.


Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!