Fizyoterapistin çalışmasının ergonomisine ilişkin yorumlar ve terapötik ekibin diğer üyeleriyle ve hastanın yakın çevresinden (aile, arkadaşlar) kişilerle işbirliğine ilişkin öneriler
Yukarıda açıklanan durumda, fizyoterapistin başka bir uzmana (öğretmen, özel eğitim öğretmeni, pediatrik ergoterapist) danışması gerekip gerekmediği ve hastanın ebeveynleriyle bu konuda nasıl konuşulacağı değerlendirmeye sunulacaktır.
Başarılması hedeflenenler:
- kaba motor fonksiyonları ve hareketleri daha güvenli hale getirmek
- çocuğun yeni araçları, yeni durumları (korkuya neden olmayan) denemek için kendine daha fazla güvenmesini sağlamak
- el becerisini daha becerikli hale getirmek
- çocuğun akranları/grupları ile görevlere katılmasına yardımcı olmak
- fiziksel aktiviteye olan ilgi ve motivasyonu sürdürmek
- becerileri sürdürmek ve geliştirmek
- Ebeveynin gelişim sürecine aktif katılımını sürdürmek, evde yoğun uygulama yapmak
- çocuğun ilerlemesini izlemek ve beklenen becerilere ve gelişimsel kilometre taşlarına göre performansı ölçmek – başlangıç noktasını dikkate alarak
- yaşa uygun beceri geliştirme yoluyla iyi bir okul performansının temellerini atmak
- çocuğun güçlü yönlerini tanımak ve pekiştirmek
Yararlanabileceğiniz müdahale türleri. Bunları yukarıda sunulan hedeflerle eşleştirmeye çalışın:
- eğlenceli egzersizler kullanmak
- renkli araçları kullanmak ve göstermek, kullanımlarını motive etmek
- ikili ve grup egzersizleri düzenlemek
- tematik dersler (kaba motor gelişimi, denge gelişimi, ince motor gelişimi, el becerisi gelişimi, vb.)
- bilişsel egzersizlerin dahil edilmesi, konsantrasyon gelişimi
- psikolojik danışmanlık desteği
- ev ödevi verme, ev uygulamalarını izleme
- sık sık geri bildirim vermek – çocuk ve ebeveynler için de
- kısa ve uzun vadeli hedefler belirlemek


Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!